ایوان خانه های ایرانی در معماری امروزی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 25 تير 1396
بازدید : 161
نویسنده : omid

به گزارش وبلاگ املاک خرید فروش آپارتمان اجاره ملک

در فضای معماری ایرانی برای خانه های ویلایی یکی از مهم ترین فضاهای کاربردی اجرا شده ایوان می باشد که در بیشتر خانه های قدیمی و سنتی می توان ایوان را به شکل های گوناگون ظاهری اما پایه و اساسی یکسان مشاهده کرد.

ایوان در خانه و فضای ایرانی دارای جایگاه خاصی بوده و از نظر ابعاد و فرم نیز دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد. معمولا برای ایوان خانه ارتفاع بیشتری در معماری در نظر گرفته می شود و در برابر سایر انواع نما دارای ارتفاعی بیشتر می باشد.

ایوان ها در خانه های قدیمی ممکن است که بیشتر از سایر قسمت های خانه به چشم بیایند و جذابیت و زیبایی انواع ایوان های ساخته شده در ساختمان های مختلف می تواند فضایی باز و مناسب را ایجاد کند. ایوان دارای انواع سقف دار و بدون سقف می باشد که به انواع بدون سقف ایوان بهارخواب و به انواع ایوان دارای ستوان های متنوع و عرض کم رواق گفته می شود.

در معماری امروزی برای انواع خانه های مختلف نیز از سبک های معماری متفاوتی که در قدیم برای ایوان اجرا می شد بهره گرفته شده است اما ممکن است که کمی مدرن تر شده باشد. به هر ترتیب ایوان در هر خانه ای نقشی مهم می تواند داشته باشد و فضای مناسبی که برای ایوان در جهت جریان هوا ایجاد می شود و از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری می کند می تواند فضایی مناسب و لذت بخش را ایجاد کند. ایوان های جدید و قدیم ممکن است از نظر ظاهری و تزیینات و گچ بری متفاوت به نظر برسند.

کلمات کلیدی: معماری امروزی، خانه های مختلف، ایوان خانه، قسمت های مختلف خانه، خانه های قدیمی، انواع ایوان، ساختمان های مختلف، معماری ایرانی، خانه های ویلایی، خانه های قدیمی و سنتی

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان املاک خرید فروش آپرتمان اجاره ملک و آدرس amlaktakan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com